Ünnepi Darksiders 2 kritika - avagy Kassszaaaaa!
Ssssssszóval ja, elérkeztünk ehhez a naphoz is... fuck 'em, vágjunk bele!
Darksiders 2 - kritika
Oké, mivel ez egy játék kritikája, és mert ünnepek vannak, előveszem a lazább önmagamat. - Ez korántsem azt jelenti, hogy egy karcsú üveg társaságában fogom folyamatos nyomva tartott Caps Lock-al nyöszörögve kiemelni a játék legnagyobb hibáit, /úgy három/ folyamatosan visszaemlegetve pár mondatot, témát, közben folyamatosan szóismételek. - Tehát, mai kritikánk, mivel nem anime, úgy fogom kezelni, mint egy játékot, és annak megfelelően a háttérrel nyitok. /KERESZTÉNYVESZÉLY/
Szóval:
János, egykoron megírotta az Jelenések könyvét-
NEM!!!
Szóval az Apokalipszis Négy Lovasa - hogy ennek mi a helyes leírása, arról fogalmam sincs - a történet főszereplői, mégpedig nem is kicsit elszakadva az alapanyagtól, de erről majd később.
Ugye a Jelenések könyvében, - amit Jani valamelyik nap írhatott le, miután egy véralkohollal teli álomból kapta be a hirtelen-eszméletet - a négy lovas a világ végének, és a hitetlenek szenvedésének elhozója.
Név szerint: Halál, Háború, Éhínség, És Ragály. Én... lehetne ilyesztőbb nevük is...
Emlékszem, pár éve félálmomban hajnali egy fele a Histori channel mutatta be nekem isten kegyelmeit.
GYÖNYÖRŰ VOLT!
Oké, tehát a "szent" biblia szerint, azokat, akik hittek a megváltóban, őjósága elragadja a földről, és az összes afrikait, ázsiait, ÉS az ateistákat - magyarán minden animést, és a legtöbb kockát - lenthagyja a földön, és a következő történik:
ELŐSZÖR, elszenvedjük a fáraó tíz csapását, - csak a fél egyiptom, és minden kisbaba döglött bele, aki nem tudná - AZTÁN jönnnek Krisztus 7 Borzalmas pecsétje, - ezt csak így mondták el - amik közül az első négy Háború, Halál, Ragály, és Éhinség... a többi háromra nem emlékszem. AZTÁN, még húsz csapás, és aki nem hugyozott még ettől is vajtömböt, azokra jön 20 Kegyelmes angyal, és húsz dézsából az eddigieknél is borzalmasabb kínokat borítanak az... JAJ BOCSÁNAT, A GYARLÓ emberiségre.
Szóval ja, a keresztény isten egy arogáns pöcs... még jó, hogy nem létezik.
D-De most komolyan, aki nem hisz nekem, olvasson bele a jelenések könyvébe, nagyanyátoknak biztos van valami bibliája, aminek van egy jó hosszú sztorija, meg pogácsaszaga.
De mi nem ezért vagyunk itt.
Szóval játék története szerint...
öööhm, volt valami... neeeem, nem emlékszem...
Oké, asszem van valami:
Történet
A negyedik lovas, Halál, fel akarja éleszteni az emberiséget, ezzel feloldozva bátyját, Háborút, a bűnei alól.
VÉGE!
És még csak nem is túloztam... Jaj!
Az előző játék története pedig az, hogy háború dühös valakire, és kiirtja az emberiséget.
KÉT JÁTÉK, KÉT MONDAT! Képzeljétek, ha az animék is ilyen ékegyszeerűek lennének...
Halálistenmacsek, vigyáznom kéne, mit mondok...
De, hogy milyen a sztori szőrszálhasogatva? HÁT 25 ÓRÁS!
Gyerekek, életem legkeservesebb 25 órája - de erről is később.
A fejlesztők inkább Halálra akarták tenni a hangsúlyt, úgyhogy én is ezt teszem.
Halál, annak ellenére, hogy alig beszédesebb a falnál, eléggé badass. Fantasztikusan felépítetlen a karaktere, és annak ellenére, hogy semmi konkrét motivációja nincs, a testvére feloldozását kivéve, eléggé sablonossá teszi.
Úgy értem, egy oldalon elférne, amit összesen a játékban mond.
Bármelyik mellékszereplő önmagában többet dumál, aki egyáltalán kinyitja a száját. - Oké, Samael talán nem, de neki megbocsájtom...
Azért hozzá kell tenni, hogy mikor mond valamit, - bár többnyire nincs semmi történetet befolyásoló, vagy más szögbe helyező sora - akkor azt olyan merő lazasággal teszi, hogy azt bármelyik japán szinkronszínész megirigyelhetné, aki nem Sebastian Michellis. Ha nem hisztek nekem, hallgassatok bele!
Meg azért van annyi ráció benne, hogy a zord halál ne dobálózzon már poénokat csata közben, csak nekem hiányzott a Dante-féle lazaság. De nem is ez teszi a legkirályabb karakterré Halált ebben a játékban.
Hozzá kell tennem, játékban, ilyen jó kasza még nem volt.
A játék maga pedig az openworld kalandozásra épül.
Tulajdonképpen egy RPG.
Rengeteg szál is van bebbe, ennek megfelelően. Először is, ott van Vulgrim, aki már az előző játékban is bőszen kereskedett. Tőle nem vehetünk specializált fegyvereket, vagy páncélt, ellenben tőle vehetjük a különleges Charm-okat, vagy egy random treasure box-ot, amiben egy adott ritkaságú véletlen tárgy lesz. Valamint, Vulgrim mostmár mellékküldetést is sóz ránk, névszerint a Halottak könyvét. - ennek nem megyek bele a vallási eredetébe - ahol oldalakat kell gyűjtenünk szerte a sztori helyszínein, és ha van tíz, akkor az egy chapter, és ad értük egy helyet a térképen, ahol egy kincseskamra rejtőzik. Ez így leírva izgalmasabbbnak hangzik, mint amilyen. Személyszerint engem egyszer se vitt rá a lélek, hogy betérjek egy ilyen Tomb-ba, volt a játék így is elég, miután meg kivittem ugye, rögtön a new game plus opcióra kattintottam, így törölve minden eredményemet, ami nem a profil-menüpont alatt van. Így jártam.
Amúgy ha egy tanácsom lehet a játékkal kapcsolatban, SOSE vegyetek új fegyvert, vagy páncélt, ha új területre érkeztek. Az első chestben ingyen találtok sokkal jobbat a jelenleginél.
Jómagam, egyszer vettem új fegyvert. Azt is csak azért, hogy beolvasszam egy másik, sokkal jobb kaszába. Mert igen, limitált fegyvereknél ezt is lehet.
És minden szinten kap valami újat, pl. hirtelen lesz jég-sebzése, vagy health-per-kill-je.
Aztán léphetünk szintet, és növeszthetünk skillfát, ahol, meg kell hagyjam, elég hasznos, és kreatív skilleket fejleszthetünk maagunknak.
Csak, hogy példákat említsek, az én lovasom a játék végére élőhalott, lifesteal-es robbanó ghoul-okat, meg jégvarjakat idézett, míg a kaszája pörgött körülötte, mint a motolla, ő maga pedig felemelkedett egy fucking tornádóban.
Van ilyen...
Aztán a kiképzőmestereknél kombókat is tanulhatunk pénzért, amiket meg kell mondjam, alig használtam, pedig megvettem pár nagyon ászat ám.
A Bossfight-ok pedig megrengetőek! Igaz lehet, lesz pár alkalom, amikor vért pisálunk a nehézségtől, vagy a rossz érzékelés miatti rage-quit-től, de azok csak a kisebb bossok. A nagyobbak inkább monumentálisabbak. Azok tetszettek.
Sose akarom elelejteni, mikor az Őrzővel küzdöttem egy hatalmas mezőn, és az őrző akkora volt, hogy mindezt LÓHÁTON KELLETT MEGTENNEM. A játék alapból lóháton rakott be a pályára. Mondjuk ő se volt könnyű, de őt megértettem.
Samael pedig külön élvezet volt.
Azért, mert tényleg éreztem, hogy Ő az alvilág ura. Folyamatosan teleportált, az effektív közelsége tetemes részt vett le az életerőmből, és a jeges varjaim meg se találták. Mikor pedig végre levittem az élete úgy felét, szépen leült a trónjára, és konkrétan hozzámvágta a mapot! ÚGY, AHOGY MONDOM! Csak így felemelte, és hozzámbaszta!
Ő az egyetlen lény, aki nem döglött meg, értelemszerűen, hanem szimpla jópofizásból vágta hozzánk, amit akarunk, lévén mi lelkeket küldtünk anno a világába, és hát azér a sátán az jófej na!
Amúgy, nem tudom, miért, de mind Samael, mind Arachon - Isten? - legyőzése a legkönnyebb... nem is, a leg pihentetőbb volt.
Úgy értem, Arachon, mikor ellenünk fordult, úgy éreztem, végre jön egy tökös bossfight. - jött - Samaelnél pedig, nem túlzok, elfogott valami röhögőgörcs, és végig, amíg küzdöttünk, úgy éreztem, halálnak tényleg van valami ereje, ha egy ekkora lény egyáltalán meg tud sebezni. Egyenrangúnak éreztem magam vele, és egyszerűen csak akkora karakter, akit nem lehet elfelejteni. Emellett a kinézete is elég... epic?
De aztán lesznek még itt gondok bőven, összesen ugyanis 23 boss van a Darksiders 2-ben! Váó!
Sok sikert!
De akkor jöhet is a dramaturgia!
Dramaturgia
Nagy levegő, és...
Tehát a játék célja, hogy feloldozzuk Háborút. Mit kell ehhez tennünk?
Nos, felélesztenünk az emberiséget. Ehhez csupán el kell mennünk az élet fájához, így megkeressük a Varjak Apját - bocs, hogy magyarítok, szerintem így epikusabb a sztoritelling - aki viszont nem adja olcsón az infót, ezért megöljük. Halála után elátkoz, majd mutat egy utat az élet fájához, az ősök kertjébe. A kertben - ne legyen félreértés, ez egy egész világ neve - áll az élet fája, ami viszont fertőzött, így fel kell élesztenünk az Őrzőt, hogy eltakarítsa nekünk. Ehhez vissza kell hoznunk a hegyekbe a tüzet, és a könnyeket. - két külön dungeon - Ha ez megvan, egy harmadik dungeon-ban össze kell harácsolnunk az Őrző testébe a három szívkövet, amit a blizzard valószínűleg felelősségre vonna, dehát ez volt előbb, így jártak. A legfőbb szívkő fertőzött volt, ezért le kell győznünk az Őrzőt, lóval. Amint ez megtörtént, az Őrzőt megtisztítják, és kitakarítja a fertőzést. Elmegyünk az élet fájához, és kiderül, hogy a játék 25 órás, ugyanis az élet fája NEM képes életet adni. Csupán a dimenziók közötti barangolást teszi lehetővé. Áthaladva a portálon, testvérünk, Fertő, elmeséli, hogy a fertőzés belőle jött, de ez látszólag még Halált se érdekli.Átérve a Holtak városába - szintén egy dimenzió neve - találkozunk egy pipázó kossal. Átküzdjük magunkat a veszett templomokon, majd felpattanunk egy tényleges, lebegő városra, amit két japán sárkány húz. Bent, meg akarjuk látogatni a Csontok Urát - ééééés most jön a kedvenc részem - de a titkára nem enged be minket, mondván, nem vagyunk méltóak rá, előbb győzzük le az aréna szörnyét. Elmegyek az arénába, ahol a szellemeknek van pofájuk azt mondani, hogy a szörny már halott, ésa darabjai szétszóródva hevvernek, rakjuk már össze, van egy kis szabadidőnk. Jó, - gondoltam - jó körülményes ehhez a királyhoz időpontot kérni. 3 dungeon, 3 kisebb boss, és végre összerakok egy gilisztát. Szétverem újra, elviszem a fejét a titkárnak, és végre beenged. Bent, az Anorexiások Ura közli velem, hogy addig nem hajlandó segíteni, amíg vissza nem hozom a halott tábornakait. Elmegyek... 3 KIKURT DUNGEON-BE, LEGYŐZÖK 3 ÉS FÉL ELCSESZETT BOSST! Hazatérek... a lassan már anyámként tisztelt faszfejhez, a három szellemmel. Ez a fasz meg... ez a fasz meg... elégeti mind hármat, mert nem voltak hozzá hűségesek!
Megfejeltem az asztal sarkát. Ez még csak a történet fele...
Még sok dolgot öltem Halálvárosban, mire végre sikerült elvánszorognom az angyalok palotájába. - ez amúgy a játék legszebb helye, simi a fejlesztőknek
Felmegyek Arachon-hoz, az angyalok atyaúristenéhez, és rákérdezek, hogy nincs -e nála véletlen a mennyek kulcsa. Ugyanis a pipázó kecske azt mondta, két kulcs kell, hogy eljuss a Lelkek Taváig, ahol már TÉNYLEG fel tudom éleszteni az emberiséget. Az egyik az angyalok, a másik a démonok kezében. Arachon volt olyan hülye, hogy a földön hagyta, ezért lemegyünk a Földre - új dimenzió - ahol az egész játék legszívósabb szörnyei léteznek, hogy dögölne meg mindegyik. Szerencsére, a játék innentől kezdve Dead Space, és a kétfázisú pisztojnak hála az ellenfelek mindig mögöttünk spannolnak. 3 másik dungeon, mert Arafel botja három részre tört. Megcsinálom, és hálátadok a Halálistennek. Vissza megyek Arachon-hoz, aki megtisztítja White City-t, és egy nagyon hosszú pálya keretében megszerzem az első kulcsot. Archont gyorsan megfertőzi a ragály, ezért letépjük a szárnyait kétszer, és megsütjük nyárson a maradékot.
Gyorsan leugrunk az Alvilágba, ahol nem húzom, inkább csak annyi, hogy Sam odaadja a másik kulcsot is, így végre. Végre! VÉGRE!!!!! Eljutunk az utolsó bossfight-ig.
Ja, ez engem is tök meglepett, de nincs semmit minion, semmi próbatétel, még egy egyszerű platformer rész sem előtte.
Halál egyszerűen csak feltárja az élet fáját, az összes portál felnyílik, besétálva pedig végre végre megpillantjuk a lelkek tavát.
Fertőt gyorsan legyőzzük egy meglepően könnyű, kevesebb mint 8 perces végső csatában, majd végül a Varjak apja bevallja, hogy az emberiség felélesztése áldozatot követel, így Halál beleveti magát a lelkek tavába, Varjúpapa gyorsan elmondja, hogy a lovasok száma mindig négy, és végefőcím!
Egyszerre éreztem ürességet, és megkönnyebbülést., nem is tudom. Nekem ez az ending kevés volt. Úgy értem, jó volt, meg epic volt, de még a végintro sincs több egy percnél. Halál életében először nevet egy kicsit, de nem mond két mondatnál többet. Egyszerűen csak... várom a folytatást. Remélem lesz, és remélem rövidebb lesz.
Értékelés
Rendben nna, tudom, hogy kellően hosszúra eresztettem ezt az élménybeszámolót, de azt hiszem, ráhangolódtam a játék sémájára. Hogy miért pont ezt választottam az ünnepekre? Well, akartam valami tartalmasat, és manapság ritkán találni olyan RPG-t, ami nem a keleti kultúrákra hajaz.
Én azt hiszem, ez a játék még mindig közelebb áll egy animéhez, mint bármelyik MMO ever. Akik szeretik a kaszákat, rendelkeznek kellő türelemmel, és szeretnének valahogy belépni a játékvilágba, a Darksiders 2-t büszkén ajánlom nekik. Abban az esetben viszont, ha eddig csak animés voltál, és kezd megtetszeni ez a világ is, abban az esetben én sokkal inkább ajánlanám mondjuk a DMC - Devil May Cry-t, az sokkal jobbnak néz ki.
Mindenesetre, aki vágyik egy kaszabolással - éééééérted? oké, abbahagyom - parkour kalandokkal, lélegzetelállító helyszínekkel, és a világ legfaszább Sátánjával telerakott kalandra, és mindezt a Nagykaszás személyében, azt nem kaphatja meg mástólm mint a Darksiders 2-től.
Én ma is Nyuszi-oniisan voltam, hétvégén remélhetőleg egy normálisabb kritikával találkozunk. Sziasztok, és kellemes ünnepeket!