2014. dec 06.

Btoom kritika - avagy a Robbanú nyuszi, és a meredő teknős...

írta: Nyuszi san
Btoom kritika - avagy a Robbanú nyuszi, és a meredő teknős...

Napos estét!, hölgyek urak, én ma is Nyuszi-san vagyok, mai kis kritikánkat pedig szintén egy kis elméleti bevezetővel kezdeném, amit még Szirmai-fatertől lestem el.
Mindenek előtt leszögezném, hogy aki arra a következtetésre jutott, hogy egy híres Yuotube-os kritikus módszerével próbálok hírt szerezni... nos, az haggya abba az olvasást, és menjen ki a levegőre! Az oka, hogy én is ilyen formában mutatom be a különböző audiovizuális anyagokat, az a módszer hatásossága.
Akinek nem tetszik, ugorja át, nem fogok tudni róla, right?

Na szóval, mai témánk - ezútal rövidebbre fogva - a bizalom...     Dammit'!

Oké, aki látta a Btoom!-ot, az tudja miről beszélek, de aki nem tette, azzal közlöm, hogy ez az anime egy futkározással, meg hajigálással teletűzdelt bizalomjáték.
Tudod az, amikor becsukod a szemed, és hátradőlsz, reemélve, hogy a legjobb barátod nincs vicces kedvében.

Mit is jelent bízni valakiben? Belelátunk a témába, igaz -e?
Bízni valakiben nem túl alapvető érzelem, mivel szembemegy minden, a majom-agy által biztonságos, és hasznos dolgokkal. Az alapvető ember önző, félénk, és rendkívül, rendkívül hisztérikus.
 - Akit érdekel ez a téma, javaslom lessen rá a The Sunday without God című animére, egy kicsit ott feszegetik ezt a témát. -
Szóval, az előbbi logikára visszatérve; a bizalom egyenlő azzal, hogy sebezhetővé tesszük magunkat egy embertársunk számára. Ennek az Oka az, ami még érdekesebb. Szerintem senki se tudná - ahogy én sem - megmondani, miért jobb adni, mint kapni. Miért érzünk csekély örömet, mikor ellátunk egy hajléktalant egy számára bíztató százassal. Az én személyes teóriám valószínűleg világi lesz a felsőbb generációknak, épp ezért szeretnék mindig arctalan maradni. A kinézetem, a nevem, és a helyem a világban nem én választottam, és ha megmutatnám az embert a mondanivalókon túl, a gyengébb olvasók hisztérikus majom-agya megpróbálna belekapaszkodni a kultúrrasszizmusa legkisebb pillérébe is. Ha bebizonyítanám, hogy én is ember vagyok, meg tudnátok sebezni. Nem, nem. Nem bízok ám bennetek.
Szóval! Az én saját teóriám az, hogy az ember önzőségből ad ajándékot, hogy érezze, szükség van rá.
És azért fordulunk bizalommal egymás felé, hogy legyen valaki, aki megvéd minket. Ezek, már tényleg emberi érzések.Sebezhetőek, kevélyek, önzőek,  és teljes mértékben megvetendőek. Magunk mögött kell hagynunk az emberségünket, és helyet szorítani EGYMÁS emberségének.

De, ezt csak én gondolom, lássuk az animét! - bocs, mégis csak hosszú lett...

images_1_.jpg

Sssssszóval! A Mirai nikki után gondolom már nem kell bemutatnom a túlélőjáték sémáját, ez egyszerű is. A történet szerint több tucat embert, főhősünkkel egyetemben egy lakatlan szigetre dobnak, ellátva őket a világ leglámább fegyvereivel: bombákkal. Jó, jó, gondolom már mind kitaláltátok, igen... egy MMO alapján.
Na szóval a Btooom! nevű MMO - mire számítottál anyway? - arról szól, hogy a játékosok nem használhatnak semmiféle lőfegyvert, közelharci pengét, vagy szóismétlést.... eh.
Az egyetlen fegyverük azok a különféle gránátok, amiknél még nem csak én, de egy átlagos MMo játékos is kreatívabbakat talál ki. KOMOLYAN!
- ütődésre robbanó
- időzített
- mérgező füst
- célkövető
- rádiós akna
- World of Warcraft - Gul'dan

Meg amúgy minden egy játékból kezdődött GYEREKEK! Aki játszott már valaha! Valaha is egy MMO-val, tudja miről beszélek.
Hogyan tud könnyeket csalni a szemedbe egy propellerfejű csávó, voicechaten keresztül, aki a valóságban valószínűleg egy pattanásos burokban élő kövér kocka.
Meg amúgy milyen élvezetes is lehet szerelmi kapcsolatot élni laggolva!

Nasszóval, vissza a témához! Minden játékos kezébe van építve egy chip, ami képes a közelben lévő mozgó játékosokat kijelezni. Amennyiben a delikvens meghal, a chip kiesik, mint visszajáró az automatából, és egy versenyzőnek 8-at kell összegyűjtenie ilyenekből, hogy kijuthasson a szgetről.
Halálistenmacsek, ez pontosan olyan, mint valami "Celeb vagyok, vedd a vérem" extra kihívás!

Fenti témánkat alapul véve ez az anime játszik azzal, hogy kiben bízunk, és kit tartunk szövetségesnek. A főszereplő lány, például teljesen elveszíti a hitét a férfiakban, a főszereplő srác pedig ragályosan segíteni akar mindenkin.
Találjátok ki, mi lesz a vége!   Nem mellesleg, srácok. Én néha szeretek túlozni, de hogy most nem teszem, az fix. Ha sokáig nézed, észre fogod venni azt a MÉRTÉKTELEN, ÉS INDOKOLATLANUL SOK üresbe bámulást, amivel a tanácstalanságot hivatottak szimbolizálni. De ehhez elég lenne belehallanunk a szereplők gondolataiba is, cseszed itt annyit bámulnak a semmibe, hogy lassan Attack on Titan feelingem támadt.

És ki a franc gondolta úgy, hogy szükségünk van mégegyre?!
Én  - legmélyebb őszinteséggel - bevallom nektek, próbálom minden animében a legjobbat látni. Minden bizonnyal, igen!
De amikor úgy a 4. részt is befejeztem, kezdhettem úgy érezni: "Hmm, lehet, hogy van időm megnézni egy másikat vasárnap előtt..."

De nem! Két okból is: mert nem szeretek félbehagyni egy animét sem, és mert határtalanul lusta vagyok.
Végignéztem hát, de nem lett benne több köszönet.

btooom_11_22.png

Komolyan nem tudom mit mondjak gyerekek... pffff. Mikor végeztem ezzel, csak egy rövid mondat hagyta el a számat a stáblista végén:
Jaj baz'meg!
Ezekre a bazmegekre talán egy későbbi kritikában szó kerül, de amikor ezt az animét befejeztem, nem az a lélekbemaró komoly üresség, amit az Elfen lied után is érreztem, hanem a naivságom, hogy bedőltem annak, amit adni tudott, váltotta ki belőlem.

Ma... ma nem is lesz spoiler-szegmens, errőlegyszerűen nem érdemes többet beszélni.

Értékelés

 

Hát gyerekek, én ezt az animét csak azoknak ajánlom, akik szeretnek csalódni. Mellesleg ha nagyon unatkozol, talán ráfanyalodhatsz. Ellenben, ha most lépnél be ebbe a műfajba, ajánlom, hogy NE ezzel tedd, mert elriadsz az összestől. Valamint gamereknek sem ajánlom, mert a készítők egy szép erőset köpnek a homlokunkra az utolsó képkockával.

Hát, ez voltam Én mára, nagyon örültem a szerencsétlenségnek.
ideas-butt-groudbreaking-anime-funny-fail-demotivational-poster-1226456896.jpg

Továbbá, ha tetszik, amit csinálok, szabjátok kedvetek szerint. Ha van olyan anime, amiről szívesen látnál kritikát, add tudtomra egy kommentben, az ötletekre nyitott vagyok. (ellenben azt olvasod, amit én választok)
Ennyit mára tesók, see ya' next week!
Bye!!!

Szólj hozzá

kritika anime teknős nyuszi avagy robbanó btooom Btooom! nyuszi-san btoom meredő