2015. dec 28.

Noragami kritika, avagy Soul Eater, csak sztorival.

írta: Nyuszi san
Noragami kritika, avagy Soul Eater, csak sztorival.

Sok szeretettel üdvözlök minden rétinyulat, Usagi-san vagyok, a főnyúl, és ma  a nyulak hajáról, Usagi Kami-ról fogunk beszélgetni.

Anime szinten rengeteg helyen, és módon konfrontálódhatunk istenekkel.

Gondoljatok bele:
Vághatnak hozzánk halállistát
Átváltoztathatnak varázs lánnyá
Szupererővel láthatnak el
És tehetik mindezt, miután a szó szoros értelmében feltámasztottak

Az ábrázolásuk azonban a legtöbb esetben hasonló, antropomorf, azaz emberi külsőt vesznek fel.

Többnyire lolik.

Olyat ritkán tapasztalunk viszont, hogy a főhős egy konkrét isten, olyat meg pláne, hogy hivatásszerűen 5 yenért vakol falakat fürdőszobákban.

Ez a Noragami.

Most pedig prezentálnám, hogy néztem végig az első részt:

nevtelen1.jpg

nevtelen2.jpg

nevtelen3.jpg

nevtelen-3.jpg

nevtelen-4.jpg

nevtelen-5.jpg

 

Szóval ja, ez volt az első benyomásom.

Van egyfajta varázsa, mikor belekezdesz egy új animébe. Mint mikor először nyitsz ki, és szagolsz meg egy könyvet. Csak én csinálom?
Csak én olvasok könyvet?

Mindent értek

Szóval, ahogy az lenni szokott, próbálkoztam kritikusi szemmel nézni a dolgot. - Ezt a skillt akkor tanultam meg, mikor Miko-chan(haru-subs) megbízott, hogy írjak már egy ismertetőt a dramatical murderer-hez.

De hirtelen elkezdtem élvezni, és ez engem is meglepett. Elkezdtem keresni az okát, hogy vajon miért.

Ez az anime, még ha nem is tűnik fel első látásra, nagyon hasonlít az Ao no Exorsisthoz. Mármint a főszereplő kiállása, a szellemek jelenléte és vadászata,a templomok és istenek fontossága, az animáció, a karakter, akinek démoni farok jön ki a seggéből....
sorolhatnám még, de nincs több.

A történet szerint Yato, az ötyenes isten majdnem megöleti magát, de egy lány, akinek farka van, megmenti, így átkerül a szellemi síkra, ami odaát van. Félúton ez a kettő felszed egy szolgafiúkát, akiből - idézem - "egy meztelen pengét" csinálnak, hogy Yato az izzadt kezeibe fogja, és érdekes szörnyeket vágjon le vele.

Őszintén szólva ennyi a sztori. Jobban nem tudok bele menni a második szezon végéig, mert Yato karakterét eléggé nyitva hagyták, ééééés aki allergiás a legkisebb spoilerre is, az ugorja át a következő mondatot:

A csajnak, aki megmentette Yatot a legelején, nincs is később semmi sztoribeli vonzata, azt az egyetlen-egy dolgot kivéve, amit a legvégén csinál, de nem mesélek róla.

Overall, az animének megvan az a sajátos hatása, mint a parasyte-nak volt, mégpedig nézeti magát. Nehéz letenni is, és rengeteg kérdést hagy fenn, amik csak úgy ordítanak válaszért.

A baj az, hogy nem kapunk szinte semmire!

Oké, mondok egy példát:
Yato és Yu-chan ugyebár szellemek. Na most, az átlag ember nem veszi őket észre, mert beleolvadnak a társaságba, vagy nemtudommi.
Akkor veszik észre őket, ha mondjuk megszólítják őket, vagy ilyesmi. Az én kérdésem a következő:

 Yukine rájuk ordít, majd közvetlenül utána betöri az összes ablakot az iskolában.
A tanulók meg konkrétan: "Ki csinálhatja ezt? Nem látok senkit?

Meg amúgy ha az ablaktörést észlelik, Yukinét mért nem? És vajon Yukine camoflage-ához tartozik a baseball ütő is? Hogy azt sem veszik észre? Vagy egy lebegő ütőt látnak ablakot törni?

Még csomó ilyen pillanat van, szóval nem nagyon értem az egészet, magyarázza el valaki.

Értékelés

 

A Norigamonogatari önmagában egy remek kis sorozat, egy sörrel és egy nutellás kenyérrel elviselhetőek ezek a hibák is, valamint ha az ember igazi keménymotoros, nézheti párhuzamosan a DRAMAtical Murdererrel. (Erős gyomrúaknak ajánlott)

Én az Ünnepi Nyuszi-san voltam, remélem, mindenkinek jól telt a karácsony, boldog újévet, egyetek egészséges dolgokat, különben ezer lyukat lövetek belétek!^^

Jövőre újra itt.
Na sziasztoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

K

Utóirat, ha tetszett a kritika, szeretnél animnét ajánlani, vagy csak elmondani, hogy mekkora csicska vagyok, azt a georabbitstudios@gmail.com címen teheted meg.

Szólj hozzá

anime nyuszi világvége avagy istenek testrészek meghalni szerencsétlenkedés Sátán anime kritika nyuszi san the animation anime rétinyulaknak lélekórák nyúllal Noragami Soul Eater